tisdag 3 augusti 2010

when i see you in heaven.

Måste börja med att berätta om vad som hände igår, (jag är fortfarande i chock)
Allting hände på hål 18 efter våran nio-hålsrunda.
Min spelpartner ska slå drivern och tar i utav bara helvete, träffen blir inte klockren, utan istället flyger den som en missil i säkert 200 km/h 30 cm ovanför backen och träffar rakt på en gås ca 50 m framför oss. Gåsens nacke går rakt av och där ligger den, näst intill livlös med undantag av ryckningar, och runt omkring står alla andra gäss och inte riktigt förstår vad som hände. Jag kände verkligen med dom, deras vän hade precis blivit ihjälskjuten av en golfboll. "Dom hade ju inte gjort oss nåt".. Men, vad gör vi nu? Ingen av oss har hjärta att slå ihjäl fågeln med en klubba. Den enda lösningen är att ringa Danne som får ta en golfbil och komma ner till oss med en klubba och en påse och avsluta den gåsens liv. Usch, det var ett känslosamt möte som jag inte lär glömma i första taget.

Nu måste jag fortsätta jobba. Får se hur min dag artar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar