måndag 21 september 2015

150921.

Inte ett enda som sägs vara "plus" i regeringens budget för studenter gynnar mig (student på 4 termin som redan har förstahandsavtal på lägenhet, inga psykiska problem, inte feministiskt lagd och är 26 år)! INGENTING!
Katastrof... Okej jo, jag får gå på museum gratis! Och det lär väl bli det enda jag kommer kunna roa mig med på fritiden pga att sänkt arbetsgivaravgift slopas och de är inne och ställer till det i RUT! (hej, får jag behålla mitt jobb?)

STUDENTEN

Vinner en del – förlorar annat

  Utbildningsplatser Fler platser på folkhögskola, komvux och yrkeshögskola.

  Skolsatsningar Bland annat på höjda lärarlöner.

  Investeringsstöd för små hyresrätter ska göra det lättare att hitta en första bostad.

  Gratis tandvård upp till 21 år från 2017. Året därpå ska åldersgränsen höjas igen till 23 år.

  Gratis preventivmedel för alla kvinnor upp till 21 år från januari 2017.

  Satsning på ungdomspsykiatrisk vård.

  Satsning på traineejobb och högre utbildning.

  Extra anslag för jämställdhetsarbete på högskolor och universitet.

  Gratis inträde på statliga museum.

 

 Rut-avdrag för läxhjälp tas bort.

 Den sänkta arbetsgivaravgiften för unga slopas i två steg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar