onsdag 20 oktober 2010

you wont feel a thing.

Jag tänkte såhär tidigare ikväll:
Ja, ikväll ska jag äntligen gå och sova tidigt. Som jag har väntat på den här kvällen. Men först, innan jag lägger mig i soffan ska jag fixa lite disk. Vad är det första jag gör? Jo, skär mig i fingret såklart. Jag har ingenting att tejpa med och blodet "pumpar ut". Som tur är är min pappa en duktig omplåstrare som kom hit snabbare än en ambulans (klockan var över elva). Fixar ihop mitt ganska djupa och saftiga skärsår och han tycker vi ska ringa sjukvårdsrådgivningen och kolla om jag behöver stelkramp. Ulla på sr tycker att vi ska åka in till akuten för eventuell antibiotikakur och stelkramp. Nästan pinsamt att komma dit vid kvart i tolv med en litet skärsår. Men det var inte en annan människa där så läkaren, som förövrigt var jättetrevlig, och sjuksköterskan tyckte att dom kunde ta hand om mig och klistra ihop såret och tejpa. Slapp stelkram, stygn eller antibiotika. Tack och lov. Det var nog iallafall mitt snabbaste besök på akuten.
Det var min sena tisdagskväll. Roligare har jag haft det. Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar