torsdag 30 augusti 2012

we are young.

Firade mamma storartat igår kväll.
Pappa hade bokat bord på Dufweholms herrgård - och inte vilket bord som helst. Vi satt, mamma, jag, pappa och mormor, i deras såkallad vinkällare. Som kanske de första som fick äta där nere också. Ett bord, massa fin interiör och 115 år gamla vinflaskor i akvarium upplockade från ett förlist skepp i Östersjön. Mäktigt. Och sen självklart förstklassig mat. Jag åt dovhjort, mandelpotatispuré och kantareller till huvudrätt och chokladmousse med smak av lavendel och körsbärssorbet till efterrätt. Kan verkligen rekommendera resaurangen, och miljön runt är magisk..
Hoppas mamma blev nöjd över födelsedagen.

Nu sitter jag på jobbet och väntar på att äta lunch tillsammans med eleverna. Eftersom mitt internet på mobilen inte kommer tillbaka förens på lördag så får jag helt enkelt nöja mig med internet på jobbet och hos mamma och pappa. Men det går bättre och bättre för varje dag att vänja sig av vid internet på mobilen.

Ska hem och packa efter jobbet. För i helgen är det distriksforum i Stockholm tillsammans med MUF. Ordföranden, medieansvariga, mst-ordföranden och msu-ordföranden från hela Sverige kommer. Ska bli intressant.
Nu lunch som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar