tisdag 16 juli 2013

130715.

Blev läggdags sent ikväll, vilket inte var tanken.
Började med att umgås med Maria. Vi lagade mat, hälsosam sådan! Återkommer till det. Sen kollade vi på "Ego". Den är så himla bra. Jag är kär i filmen! Och sämre blir den inte för var gång man ser den, snarare tvärtom. Det är som när jag och August tittade på "En prinsessas dagbok" varje kväll innan vi skulle sova en hel sommar i sommarstugan. Vi var väl typ 12 och 9 bast.

Efter filmen åkte Maria hem till Vingåker och jag gav mig ut på något som först var tänkt som en promenad till gymet, som sedan blev en powerwalk för att övergå i en löparrunda. Mellanlandade hos Lovisa där Ida också var. De satt och drack rosevin på altanen. Småpratade lite med de och bestämde lite mat inför helgen. Stannade typ två timmar och sen var det bara att fortsätta löparrundan em. Nu är jag nyduschad och slut som artist.

På tal om hälsosam mat. Jag började idag med lite ändring på vad jag äter. Ska dra ner på kolhydrater (nej jag ska absolut inte börja med lchf och plocka bort allt). Så till lunch blev det gratinerad kyckling med broccoli och ett kokt ägg. Till kvällsmat blev det grillad kyckling, sallad, tzatsiki, quinoa och hälsopannkakor. Pannkakorna smakade ju för fasen som vanliga pannkakor! De med lite bär och grädde till.. Mumma! Dock tog jag två ägg istället för ett som det står i receptet nedan, blev mycket bättre!

Imorgon är det Augusts födelsedag så han och jag och mormor ska luncha tillsammans. Mys..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar