tisdag 30 juli 2013

130730.

Åh vad det inte gör mig någonting att det regnar hela dagen. Att sitta och titta ut från kontoret är faktiskt riktigt lugnande och skönt. Inte behöva känna någon panik för att skynda mig hem efter jobbet och få en gnutta av det fina vädret. Trots det vill jag ändå gå hem, är himla trött och längtar tills klockan blir 16.30.

August fick nycklarna till sin lägenhet igår. Nu är det dags. Vad det verkar verkar han inte ha någon större brådska med att flytta dit? Han kan väl inte stanna kvar hemma i ren lathet? Hade det varit jag hade jag redan bott där, men det är jag. Jag kommer ihåg när jag fick lägenheten jag bodde i efter jag bott i Linköping (och sen flyttat hem till mamma och pappa igen). Jag sov på en madrass första natten bara för att jag ville dit. Jag är så.. Ska något ske så ska det ske på direkten, vänta finns inte i min tankevärld. Men, alla är vi olika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar