onsdag 17 juli 2013

130717.

Äsch, man lever faktiskt bara en gång. Jag bestämde mig imorse för att våga, chansa och prova på något nytt. Jag blev i måndags antagen till en reseledarkurs i Alperna. Slängde lite panikartat ut ansökningar om diverse grejer i fredags när jag såg att jag var reserv på programmen jag sökt till i höst. Sen dess har jag haft lite smått panik. Så fick jag detta besked i måndags och har sedan dess tänkt ut och in på detta. Dessutom har de vänner jag frågat om råd sagt mer eller mindre: KÖÖÖR! Så tillslut kände jag, vad fan.. Man lever bara en gång, varför då inte göra något spännande och nytt? Varför bara gå i samma mönster? Man måste våga chansa lite för att komma någonstans och även om det inte resulterar i ett jobb som reseledare (vilket jag självklart hoppas på) så är det ju en otroligt bra erfarenhet och 10 dagar i Alperna, får se det som en semester då eftersom jag inte haft det nu i sommar.

Det är lite samma sak som när jag flyttade till Linköping med mig tidigare pojkvän typ 2008. Det värsta som kan hända är att det blir pannkaka..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar