tisdag 13 augusti 2013

130813.

Hösten är här! Många håller inte med mig. Men jag har FLERA bevis på det idag.
1. Såg flyttfåglar flyga i V.
2. Har tittat på nyfiskade kräftor.
3. Frös, även fast jag hade jacka på fotbollsmatchen ikväll.
4. Skolorna börjar nästa vecka.
5. Det var kallt ute även fast solen lyste under dagen.
6. Första volleybollträningen har varit och jag har fruktansvärd träningsvärk.

En tanke jag fick när jag tänkte på all höst idag var att förra "sommaren" märkte man aldrig övergången mellan sommar och höst, det var istället som att våren och hösten flöt samman. På så sätt ser jag mer fram emot hösten i år än förra året.

Har varit på fotboll i Nyköping ikväll. KSK spelade och vann med 2-0. Passade på att umgås med mina fantastiska kusinbarn som är här uppe på besök från Malmö, de är 9 och 11 och fotbollsfantaster och ville följa med mig på fotbollen. De har sommarstuga på vägen till Nyköping så vi slog två flugor i en smäll. Har varit en jättemysig kväll. Man får alldeles för lite tid tillsammans med de.

Lärde de först vad kräftrace är. Jag och August lekte ALLTID med våra kräftor innan de skulle kokas. Först i mål helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar