lördag 30 augusti 2014

140830.

Ännu en gång tänker jag skriva och tycka om politik.. 
Denna gång blir jag arg, ledsen och irriterad när jag ser på tv och i tidningar hur demonstranterna mot Svenskarnas parti (SvP) förstör, beter sig hemskt och agerar under all kritik! Att agera såhär två helger i rad är skrämmande! Sättet de beter sig på hjälper ingen, det ger snarare motsatt effekt än vad som från början är meningen (eller var, den fredliga vägen). Det bästa sättet att demonstrera och visa sitt missnöje och sin avsky, enligt mig, är att inte uppmärksamma, inte tala illa om och framför allt inte skrika på, skada och skrämma civila och poliser! Det som händer här är istället att människor utifrån, som bara ser de hemska tv-bilderna, ger SvP någon slags sympati när dessa anarkister, som en polis på plats i Sthlm idag valt att kalla de i tv, förstör och skadar andra. Det är SvP som borde få all dålig uppmärksamhet i media för sin hemska människosyn i mitt tycke.. Låt deras ansikten synas så vi får veta vilka människor som står för åsikterna vi tar avstånd från.
Vad är det de inte förstår? De når INTE fram med sitt budskap och det gör INTE att SvP kommer lägga ner sin verksamhet, tvärtom.
Tyst demostration är den bästa demonstrationen! Likt den som skedde när SvP hade torgmöte i Åmål i somras, med noll människor där för att lyssna. Utan våld, utan hat och utan fula ord! Tror ni SvP kände sig stolta och fulla av självförtroende när de åkte därifrån den dagen? Nej.
I FNs allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna artikel 19 står följande: "Var och en har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet att utan ingripande hysa åsikter samt söka, ta emot och sprida information och idéer med hjälp av alla uttrycksmedel och oberoende av gränser."
Och i artikel 20:1: "Var och en har rätt till frihet i fråga om fredliga möten och sammanslutningar."
Att jag varken står på demonstranternas sida eller SvPs behöver jag nog inte förklara här.. Men jag måste ändå påpeka att... Ingenstans, INGENSTANS, står det att det är okej att visa sina egna åsikter genom våld och hot. Oavsett om man är demonstrant eller SvPare.. 
Och förresten, all styrka och heder åt alla polisen som ställer sig som en mänsklig mur och får ta alla smällar!
/Tjej som är trött på alla som tar lagen i sina egna händer, förstör och smutsar ner vårt fria, demokratiska och öppna Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar