torsdag 24 december 2015

151224.

Jag har haft en sån kväll som är riktig kvalité.. Jag och Emelie (den vän jag känt längst och är närmast!), och Emelies mamma Anna från och till, har suttit i köket och sipprat på vin hela kvällen och pratat om väldigt djupa saker. Livet. Kärlek. Svek. Och sånt..
Det är inte ofta nu för tiden som dessa tillfällen kommer men när de väl gör det uppskattar jag det väldigt mycket!
Jag är en väldigt djup människa även fast den delen av mig inte alltid får ta så mycket plats.
Och innan jag träffad Emelie ikväll så träffade jag en annan väldigt gammal vän, Matilda. Vi ses i stort sett en till två gånger per år, max.. Men varje gång vi ses är det som igår. Och idag fick jag för första gången se hennes bebismage(!) och deras nyrenoverade radhus. Overkligt att ha känt henne sedan dagis och nu få vara med om bröllop (vilket var för några år sedan), bebis och husrenovering! Trodde vi ju aldrig skulle ske när vi drömde om killarna i parallellklassen på högstadiet!
Vilken dag alltså..
Och gårdagskvällen när mina vänner Zana, Ida, Lovisa, Ebba och Maria var här.. Jag har så mycket fint och värdefullt folk kring mig som jag är så tacksam för! Man behöver inte träffas varje vecka för att upprätthålla någon slags vänskap, vi vet var vi har varandra iallafall!
Nu är det bara några killkompisar som jag inte hunnit träffa, sen är den här hemmavistelsen fullbordad utifrån ett vänskapsperspektiv.
Men nu, sova och vakna upp pigg och glad på julafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar