torsdag 11 oktober 2012

but it is all right.

Mitt internet på mobilen (som är det enda jag har på hemmaplan) tog slut i förrgår och det laddas inte på med nytt förens den 1 november. Med andra ord så känner jag mig ordentligt handikappad.. Tacka gudarna för att jag har tillgång till internet och dator på jobbet.

Måste först börjar med att tala om att jag går tog ett, för mig, stort beslut.. Jag bestämde mig då för att lägga volleybollskorna på hyllan. Åtminstone för en period.
Jag har länge känt att jag tränat för min egen skull, för att jag vill hålla igång och för att jag tycker det är kul och även för att de som spelar i mitt lag är helt underbara, och när det inte längre är okej att träna för min egen skull - då kan det vara! Droppen fick bägaren att rinna över.
Just nu i mitt liv behöver jag inte mer krav, stress eller negativ feedback så jag väljer att lägga 13 år (!) på hyllan. Det är otroligt vemodigt, men känns ändå så rätt.
Stort lycka till till mitt lag, div 1, med alla matcher. Jag kommer troligtvis att titta på era matcher!

Jag kan ju liksom inte bara lägga av att träna. Herregud, hur kommer jag då se ut om ett halvår.. Usch! Därför bestämde jag mig för att börja träna på Actic. Det som fick valet att falla på Actic är delvis för att jag känner flera stycken som tränar där och delvis för att man kan simma. Så ikväll tar jag tag i saken och köper kort.

Nu ska jag gå och läsa lite om Edmund Burke som jag ska skriva en uppsats om till nästa fredag. Har väl inte direkt börjat med de 8-10 sidor som ska finnas.. Oops..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar