måndag 4 november 2013

131104.

Okej, för att spä på min sjukdomshistoria eller mina krämpor kanske är ett bättre ord så ska jag vara ärlig med vad det värsta är.. Jag har, sedan i sen vinter eller tidig vår vad jag kan erinra mig om (då jag slutade med p-piller pga återkommande jobbig migrän) lidit av otroligt mycket akne vid framför allt käkpartiet och uppåt mot kindbenet. Detta är inte bara fysiskt jobbigt då det ömmar och kliar, framförallt på nätter vilket gör det ibland svårt att sova, utan mest psykiskt jobbigt. Otroligt psykiskt jobbigt. Vissa dagar struntar jag nästan i det och andra dagar (som ikväll) gör det otroligt ont i själen och tårarna sprutar. Jag har varit hos läkare som sagt "Det går över när du passerat 30", och fått olika salvor och krämer som inte hjälpt en gnutta. JAG VILL INTE BLI AV MED DET EFTER 30 JAG VILL INTE HA DET NU! Jag har testat det mesta med kost, motion, rengöring, smink.. Allt känns det som. Ingenting har gett resultat. Har genomgått syrabehandling och behandling med ström - det gav lite resultat och aknen har minska marginellt. Men den behandlingen är sjukt dyr och ingenting min plånbok kan hantera.
Jag drömmer om en felfri hy och tittar med trånande ögon på mina vänner som har den hyn. Jag låter ju dum i huvudet men det är riktigt jobbigt stundtals.
Nu har jag för 300 spänn klickat hem ett preparat man äter en gång om dagen med vitamin B5 och ska imorgon gå till hälsokostbutiken och köpa zinktabletter. Jag testar verkligen allt för att bli av med detta! Det är hemskt och gör ont innan och utan. Dessutom är det jobbigt och skämmigt att prata om det för skönhetsfel är inget man diskuterar. Pratar man inte om det finns det inte.

1 kommentar:

  1. Du är så himla fin och bra ändå. Jag älskar dig oavsett Bananna

    SvaraRadera