lördag 30 november 2013

131130.

Ibland undrar jag vad folk har gjort för att förtjäna mina vänskap.
Idag är det nämligen så att Zana fyller 25 år (och vi har lite mer än 12 år som vänner bakom oss, mer än hälften av våra liv).
Eftersom jag nu antagligen sitter på en buss någonstans nere i Europa på väg till Österrike och inte kan vara med på hennes dag (detta är ett tidsinställt inlägg). Till min stora besvikelse!
 

Därför återgäldar jag ju givetvis detta i presenter. För mig är det viktigt att firas och få presenter på sin födelsedag och inte innan eller efter. Min snälla mamma agerar därför leverantör idag och åker hem med presenter till henne.
Zana har fått en hel låda med grejer.. Som bilden nedan visar.
1 fat för uppläggning osv.
En doftgrej att ha i exempelvis badrum
Två ljusstakar för blockljus
Delicatobollar, bara för att hon är en riktig gottegris
Chokladpraliner specialbeställda på en chokladfabrik i Stockholm med texten "Grattis Zana 25"
En bukett blommor
En flaska mousserande
Sist men inte minst en deg för att göra färdigt en vänskapskaka som hon fick smaka av mig för typ tio år sedan och tjatat om att få igen sedan dess. Den är speciell för den är gjort på surdeg som jag hållt igång i tio dagar! Ingen kaka man drar ihop över en dag direkt.
Allt detta i en fin gammal trälåda som alla inreder med nu för tiden.

Stort grattis på födelsedagen Zana! Hoppas du är nöjd och att din dag blev bäst.
 
image.jpeg
image.jpeg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar