söndag 1 december 2013

131130.

Okej. Klockan är över halv två på natten. Vi blev väckta på bussen 7:30 imorse. Efter sjukt dålig sömn på bussen och minimal vila under dagen. En rast på 40 minuter. Hektisk vecka lär det bli. Men vi har och kommer ha sjukt roligt.
Imorgon ska vi samlas vid frukosten klockan 7:00 och skolan början 8:00.
Vi har idag haft en stadsvandring här i Bad Gastein och lärt oss sevärdheter, olika hotell, viktiga funktioner. Sedan var det lite "ta reda på" uppgifter samt lunch. Efter det hade vi teori i ca två timmar tills det var dags för min grupp att hålla i Välkomstmötet (som vi började jobba med så fort vi lämnade Malmö igår kväll). Sedan var det individuell prestation som sattes på prov. Vi har fått varsitt ord som vi skulle ta reda på fakta om och presentera. Det gick bra, jag fick med det viktigaste.
Sen fick vi rasten och efter det trerätters! Soppa, lasagne och creme brulee! Fantastiskt med trerätters varje kväll!
Efter middagen var det kvällaktivitet utomhus - poängjakt. Sjukt kul!
Och nu har vi varit tvungna att spendera kvällen fram till 01:00 på nattklubb.
Och nu hade det ju varit skönt att somna i sängen här, men icke. Nu ska jag plugga mitt 1 minuterstal som jag ska hålla på tyska, (kanske engelska).
Så.. "God natt"!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar