måndag 16 juni 2014

140616.

Det blev ingen tur till Malmö. Anledningen till att jag skulle dit var först och främst om jag hade behövt göra omtenta, som är imorgon bitti. Men, eftersom jag klarade tentan kunde den anledningen strykas.. Fram till i förmiddags skulle jag ner för att gå på ansiktsbehandling imorgon eftermiddag. Men, nu är jag ju sjuk. Ont i halsen och förkyld. Så jag ringde och avbokade!
Så nu ligger jag här i soffan i Kholm och sjukar mig. Roligare har jag haft. Men! Efter den här toppenhelgen klagar jag inte!
Dessutom började veckan bra då jag och Lovisa åkte till Smultronstället imorse och njöt av glass. Sen åkte hon tillbaka till Oslo!


Min glass - varm banan med stracciatella och punchsås! Stor tumme upp!

Lovisa körde lite chokladmousse med glassar och passionsfrukt!


Sen köpte hon tre (!) påsar skogaholmslimpa - tydligen riktigt saknad där borta i Oslo!

Det är slitit att vara hemma i Kholm!


Ikväll grillade mamma och jag korv och då passade jag på att grilla ananas. Det tillsammans med kvarg, kolasås och söta jordnötter var en riktig höjdare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar