torsdag 16 oktober 2014

141016.

Vaknade med en konstig känsla imorse. Skulle iväg till skolan vid tio men kom inte upp ur sängen. Lusten bara dog. Jag drog täcket över huvudet och gick inte upp förens vid tre när jag var tvungen att pallra mig till jobbet.
Höstdepression?
Kom iallafall hem efter jobbet och kände mig mycket piggare. Plus att jag pratade med mamma och spydde lite galla en bra stund.

Har lagat mat nu. Gjorde faktiskt något jag aldrig förut ätit. Linsgryta! Och sjukt gott blev det!
Gjorde lite på frihand. Här är mitt recept.

1 hackad rödlök
1 morot i medaljonger
2 tomater
1 klutt tomatpuré
Gurkmeja
Curry
Paprikapulver
Ca 4-5 dl vatten
2 dl linser

Fräs lök och morot i en kastrull, en klutt tomatpuré och krydda på med kryddorna efter smak. Ha i tomaten. Låt fräsa en liten till stund. Häll i vattnet och linserna. Låt stå och sjuda under lock ca 10 min.
Jag hade bulgur och fetaost till! Superb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar