torsdag 6 november 2014

141106.

Har nu sedan jag kom hem vid 19 legat och läst och försökt förstå allt inför morgondagens tenta. Men, det är en enda stor gröt inne i hjärnan.
Nog om tentan nu!

Var iväg och jobbade förut. Jag trivs så bra med jobbet måste jag säga. Det är jättekul att vara där med barnen och det känns så himla bra att barnen visar respons på att de gillar mig också. Det är inte bara "mamma ska göra, pappa komma" utan för det mesta duger min famn eller mitt sällskap lika bra..
Men, i köket när barnen satt och åt tog mamma upp ämnet - RUT-avdrag. "Det är ju synd nu att den nya regeringen ska ta bort RUT. Tur är ju att det inte börjar gälla förens 2016. Då kan vi ha råd att ha kvar dig ett stund till, men sen blir det nog svårt!"
Jag blir ledsen av det.. INGEN SKA FÅ TA IFRÅN MIG MITT JOBB! Att ta bort RUT kommer drabba, mestadels, unga tjejer som fått jobb inom hemservicen. Jag vill INTE förlora mitt extrajobb på grund av detta, men jag är orolig. För att vara realist så vet jag självklart inte vad jag gör 2016 i nuläget men jag vill inte att det drabbar någon som känner som jag..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar