tisdag 11 november 2014

141111.

Vi har börjat psykologikursen i skolan och det är väldigt intressant, plus att vår läraren är bäst!
Igår fick vi bland annat gå tillbaka till våran barndom och diskutera när vi har våra första minnen från. Jag tror att mina första minnen (som garanterat inte är återberättade eller fotade) är från när jag var 4-5 år. Minns väldigt tydligt vissa saker som jag gjorde i första huset jag bodde i och därifrån flyttade vi när jag vad 6 år. Exempelvis minns jag en födelsedag då jag satt i vårt stora vardagsrumsfönster och tittade ut, och det snöade - den 13 maj! På något sätt har det etsat sig fast, antagligen pga besvikelsen jag kände! Minns också hur jag lekte affär bland buskarna och träden nere vid vår utfart vid gatan och muren var affärsdisken och mina kompisar stod nedanför och handlade. Eller alla roliga stunder när vi klättrade i det superroliga trädet på ödetomten (som nu inte längre finns kvar pga bebyggelse). Jag minns också söndagsmornarna då det var Disneydags på tv samtidigt som vi åt frukost för att sedan åka med pappa och August till badhuset. Framförallt en gång då min kompis som jag normalt sett inte lekte med hemma fick åka med oss hem efter badet. Det var speciellt! Alla minnesbilder är solklara. Sånt är så häftigt!
Antar att psykologin kommer öppna upp många nya sidor av en..

Nu väntar jag på att klockan ska slå 18 så att jag kan cykla hem till Carro för att göra lite styrelsearbete för volleybollen.

Sjukt sjukt trött tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar