tisdag 21 september 2010

you're one in a million.

Kul jul, då var det min tur att bli sjuk då.
Feber och förkylning, väntar bara på att det halsonda ska krypa inpå.
Åååh, jag hinner liksom inte vara sjuk, det finns ingen plats för det i planeringen.
Imorgon vill jag ju träna, torsdag tänkte jag gymma, fredag är det fest med Tessan och lite folk plus safiren tror jag, lördag är det hockey i Karlstad och på söndag vill jag spela golf. Plus en massa jäkla plugg på det.

Natten till idag är nog den sämsta natten jag varit med om gällande sömn. Jag tror jag sov max två timmar sammanlagt inatt. Helt sjukt. (Fullmåne)

Men, jag pallrade mig ändå iväg till Skogsborg och praktiken imorse.
Det var mysigt att vara i en klass igen. Saknar mina vikariedagar.
Imorgon, frisk eller inte frisk, så är det friluftsdag på Backavallen som gäller.
Sen blir det nog hem och sova igen.

Det kom upp ett hett diskussionsämne idag i skolan.
Jag och Jenny började pratat om hur alla verkligen avskyr sd och hur man vill bojkotta det partiet och alla demostrationer osv. Men, om vi tänker såhär. Vad är det vi lever i? En demokrati, eller hur..? Och med en demokrati innebär det att alla har samma rätt att tycka och tänka vad dom vill. Alltså, ungefär 300 000 svenskar röstade in sd i riksdagen, dessa har precis samma rätt som dom som röstade på exempelvis vänsterpartiet. Skulle vi då alla andra som inte röstat på sd gå emot dom och säga att dom inte är välkomna i den svenska riksdagen så blir ju vi helt plötsligt en diktatur.. Föredrar vi det istället? Bara att acceptera läget helt enkelt. Svenskar fungerar ungefär som att, får jag inte som jag vill så är det nåt som är fel. Jag tycker inte heller det är bra att sd kom in i riksdagen, men, som sagt, alla är lika mycket värda (eller?) Skärpning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar