måndag 17 januari 2011

can you feel it.

Idrottsgalan gör mig svensk, det får mig att känna mig stolt över vad som finns i vårt land.
Tänk vilken känsla att stå på scenen där och ta emot ett pris för att man är bäst på nåt.
Jag vill också vara bäst!
Och då tänkte jag, vad kan jag vara bäst på, eller bli bra på iallafall?
Volleybollen kan vi ju styrka direkt. Det är ju inte direkt någon uppmärksammad sport.
Då fick golfen helt plötsligt ny betydelse. Tänk om, täääänk om jag skulle kunna bli så pass duktig i golf att man någon gång skulle vinna ett pris. Visst, jag vann ju resan som vi ska åka på på söndag men det var inte bara tack vare mig.
Ska man bli något så måste man satsa, kanske skulle börja satsa då?

Måste påpeka att jag tycker Jerringpriset borde gått till herrarnas stafettlag i längdskidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar