söndag 30 januari 2011

the time of my life.

Borta bra men hemma bäst?
Jag vet inte riktigt om jag känner så längre.
Visst trivs jag hemma med allting, men jag vill åt något mer.
Jag bestämde mig nog idag på Arlanda när Jesper sa att han tyckte jag skulle göra det.
Jag ska nog faktiskt söka jobb hos Golf Plaisir som reseledare till hösten.
Vore riktigt kul och nyttigt.

För att sammanfatta resan tänkte jag skriva lite kort om människorna.
Marie - Reseledaren med bred stockholmska som ska ge mig ett recept på kokostårta.
Jesper - Golfpro som jag förhoppningsvis träffar igen i sommar efter hans tre månade som pro i Egypten med start om två veckor.
Johan - Världens härligaste asiat/värmlänning som gått i ett par skor. Fotofantast som även han var vinnare av resan. Han som sa åt mig att satsa på golfen för han tror på mig.
Fredrik - Johans medvinnare. Tjejtjusare som kunde andra saker men inte dansa salsa. Värmlänningen som äger en blomsterbutik i Karlstad.
Gunnar - Mannen från Karlskoga som åker själv två veckor på resan. Han sa åt mig "Du må vara ung men du talar som en vuxen."
Göran - Volvoägaren från Skåne men talade östgötska, han som hade med sig sin professor till fru. Fick även äran att spela tillsammans på tävlingen. (Han kom tvåa)
Mia med mamma - Kvinnorna från Sthlm som sökte umgänge och mötte oss i sportbaren. Mia föll pladask för Fredriks salsamoves och spenderade en halv natt på hans rum(?).
Ross - Skotten i golfreceptionen som pratade engelska som om han svalt en gås. Dock pretty good looking.
Sean och Yvonne - Paret från Eskilstuna som var trevliga men i mina ögon även lite underliga men de får ändå en plats här.
Gunnar och Ursula - Gunnar är en genuin stockholmare medan Urusla satte skräck i mig första dagen som "surkärringen" vilket visade sig inte stämma.

Det var den sammanfattningen.
Sen hade ju självklart resan inte blivit vad den blev utan pappa, Thomas, Ullis, Melvin, Fabian och Alvin.
Bilder från resan kommer komma upp så småning om..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar