måndag 24 december 2012

beautiful goodbye.

Det blev en helg jag inte riktigt räknat med, men så är väl dessa helger - aldrig att räkna med.

Fredagen började bra med målning hemma hos Zgog/Carlsson.. Lördagen rullade på med julmys hos Emma i Granhed som var riktigt lyckat..

Väl hemma hos mamma och pappa igår kväll fick vi det tråkiga beskedet att min farmor gått bort. Klockan sju igår kväll somnade hon in i sin säng. Jag och pappa skulle ha åkt och önska henne en God Jul idag, våra planer fick ändras. Men vi åkte upp ändå, pappa ville prata med personalen på hennes boende.
Ont anande gick jag med in i hennes lilla lägenhet, och där låg hon, "sovandes", i hennes säng. Först blev jag lite förskräckt eftersom jag inte hade räknat med att hon skulle vara där, sen infann sig ett slags lugn. Det kändes trots allt bra att se henne ligga där så fridfullt. Hon har inte haft någon livsglädje sedan farfar gick bort för fyra-fem år sedan, så jag kände mest att nu får hon äntligen träffa farfar igen, och i all ledsamhet kändes det faktiskt bra och fint.
Tack för åren jag fick känna dig farmor. Vi har haft många mysiga stunder tillsammans, hälsa farfar. Och God Jul!

Livet går trots allt vidare för oss andra, och imorgon är det julafton med allt vad det innebär, men en och annan tanke kommer självklart skänkas någon annanstans än till vårt hem och dem som jag har runt mig här.

Birgit Emilia Marianne Hernström
1924-06-06 - 2012-12-22 <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar