måndag 24 december 2012

merry christmas.

Julklappsrim

Deo, duschgel och shaving balm till pappa
Inte bara kvinnor tänker på sin hy
Men detta är långt ifrån lera och dy
Det är också bra att lukta gott
Och allt detta igår i klappen du nu har fått

Unicef, vaccin till mormor
Vad köper man till en som har allt
Kanske kan man hjälpa dom som har det kallt
Det här är inte till dig
Men det är en gåva från mig
Jag hoppas rätt barn får detta
En spruta i armen med detta dem ska sätta

Unicef, vaccin till mamma, pappa och August
Lyssna på mina ord
Nu tänker vi på dem som inte delat vårt bord
Vi i sverige har det i världen bäst
Denna julklapp är till Barn som behöver dem mest
Otrygg, sjuk och besvärlig är den
Nu skickar vi ut detta i världen

Tofflor till pappa
Det är viktigt att du dig kan röra
Ingenting får komma att störa
En god hållning är också bra
Därför du dessa hemma ska ha
Att ta hand om sina fötter hemma
Är mer eller mindre ett dilemma
Men det här hjälper dig en bit
När du kommer hem efter allt jobbslit

Halsduk August, barbour
En bra grej att ha när det är kallt
Och det här märket är riktigt ballt
Det märktes i min portmonnä
Så nu får jag krypa på knä
Men det är du värd kära bror
Passar snyggt med dina märkesskor

Halsband till mamma från mig och August
Det handlar om mor och barn
Vet att du stickar men det är inget garn
Detta är några enkla ord
Som du tar med från bord till bord
Bara för att vi älskar dej
Får du denna lilla grej

Bok till mamma
Ibland är det intressant att läsa om andras liv
Ut i en annan värld man får ta ett kliv
Det handlar om en ökänd släkt
Hemligheten om dom har i boken läckt
Biografier ger dig mer
Än det du omkring dig ser

Skärbräda till mamma och pappa
Ära vare Gud i höjden
Denna har jag gjort i slöjden..
Nej ett gammalt rim är dåligt
Men jag hoppas detta paket är tåligt
Det är egentligen bara något extra
Jag på ytterligare ett paket får texta
God jul och ha så kul i köket
Sov gott och lycka till med...
Nej usch nu blev det för mycke
Iallafall för mitt tycke

Plankorna till Zana och Johan
Jag är en bra-på-mycket-tjej
Men nu har jag verkligen hittat min grej
Det här med att skapa ord
Det kan ni lägga på mitt bord
Något mer jag är bra på är träslöjd
Därför hoppas jag att du och du blir nöjd
Men nog om mig och mina bestyr
Den här grejen var inte särskilt dyr
Men värdet har en annan innebörd
Gillar ni inte denna är jag helt körd
God jul till bästa er
Jag hoppas få komma hit mer

Halsduk till mamma
August har fått nästan samma sak
Jag vet att det är eran smak
Återigen får jag gå på knä
Men denna kommer dig att klä
Ni är inte lagom som de flesta
Ni kräver endast det bästa
Men det är så det ska vara
Önskar jag hade mer pengar bara
Färgen passar dig galant
Är detta bra nog för att kunna få en slant?

T-shirt August
Jag vet att du ville ha annat
Men här har min budget stannat
Ibland får man vara nöjd över det lilla
Och med det menar jag inget illa
Jag tycker ändå den här var okej
För sån här måste man ha som både kille och tjej
Det är för denna klapp mig du ska tacka
Gillar du den inte, ha den under en jacka

Vinglas designade av Per Morberg till pappa
Dessa är kanske inte mammas smak
Men den är ju delad, den där där bak
För det första är det han som gjort dom här
Han som vi mig matlagning genom lär
Ni kan väl kanske en gång skåla
För ni är tack och lov inte snåla
Men då vill vi självklart vara där
För vem vill inte missa en stund med Per
Dessa är skapade i ett annat län
Men nästa så vi kunnat krypa dit på våra knän

Bälte till August
Barnen i skolan har påpekat detta
Dom är krävande och absolut inte lätta
När en kille på nio bast
Tipsade mig om denna klapp var jag fast
Han tyckte du skulle hålla uppe din bralla
För du ska inte dina kalsonger visa för alla

1 kommentar: