söndag 2 december 2012

people are people.

1 december. Kallt, snö och adventsljusstakar. Vintern är här och jag hoppas den ska stanna.
Var på Tomas Ledin idag med jobbet (en kollega var sjuk så jag fick ringa in min faster också, vilket var väldigt kul). Sjukt bra, återigen..

I övrigt har jag bara tagit det lugnt. Sjukan håller på att gå över, känns iallafall som om jag varit feberfri idag. Det måste ha försvunnit i sömnen inatt.
Har kollat på SATC på fyran. Den går att kolla på om och om och om igen. Det är en "fylla-på-det-goda-i-själen-förrådet-film".
Har också suttit och tänkt på allt mellan himmel och jord.. Exempelvis på vad jag ska köpa för julklappar till pappa, svårt. Sen lite djupare saker som när jag kom på att titta i min studentmössa på vad folk skrivit till mig. Vissa saker kan jag inte minnas att jag läst och därför blev jag lite rörd. Saknar den tiden, ibland.. Saknar framför allt några personer. Ingen nämnd, ingen klämd. Men vissa har lämnat stort tomrum, kanske framför allt en person.

Nog om allt djup, imorgon blir det tillbaka till renoveringsobjektet på Johannes Stenbergs plan. Zana och Johan, och fler med dom säkert, ska få smaka på mammas goda bullar som adventsfika. För äter jag dom själv blir det inte så bra.

God natt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar