tisdag 1 januari 2013

Happy new year

2012

Januari
Åker på Idrottsgalan med familjen - riktigt coolt med massa idrottsstjärnor. Fel vinnare av Jerrinngpriset (Hellner som tvåa borde vunnit).

Februari
Alla hjärtans dags singel middag tillsammans med Jenny.

Mars
Första dagarna i mars, likaså som de sista dagarna i februari, spenderas på den mest fantastiska resa jag gjort - The Golden Coast, San Francisco, Santa Barbara & Los Angeles.

April
Pappa fyller 59
Valborg firas grillandes tillsammans med Pontus, Jenny plus tre icke nära vänner till mig i Örebro.
Träffar statsminister Fredrik reinfeldt

Maj
Jag fyller 23, loreen vinner Eurovision
Hälsar på Emma i Frankfurt

Juni
Scandinavian masters i Stockholm, fotboll på Råsunda med mamma (den sista matchen jag ser där. Självklart bor vi över på spelarhotellet.
På skolavslutningen chockar jag alla med att bära folkdräkt.

Juli
Åker på en efterlängtad semester till Rhodos med Jenny. Sanden var skitvarm och jag trodde jag kommit in i klimakteriet utan ac på rummet.
August fyller 20

Augusti
Mamma fyller 53
Får stanna ytterligare ett halvår på Strångsjö skola.
Går med i Prideparaden i Stockholm

September
Börjat plugga statsvetenskap på distans. Klarar inlämning och tenta vilket resulterar i ytterligare 7,5 hp

Oktober
Lägger av med volleybollen efter 13 år. Punkt slut

November
Mormor fyller 95.
Swedish house mafia med Lovisa i friends arena
Färgar håret brunt

December
Farmor går bort 88 år gammal den 22 december, dagen efter är första gången jag får se en "sovandes" person.
Nu sitter jag här på en nyårsmiddag med 3 par, som den enda singeln. Skål!

Känns som om 2013 kommer bli mitt år!
Mina planer för det här året:
Januari: Få fortsätta i MUF Södermanlands Distriktsstyrelse
Februari: strunta i alla hjärtans dag helt och hållet
Mars: inte deppa ner mig allt för mycket över att vintern varit lång och det känns som om det aldrig kommer bli vår
April: fira en sjuhundrades 60-årsdag för pappsingen
Maj: njuta av att se tre kronor vinna över Danmark den 14 maj i globen
Juni: promenera i det härliga sommarvädret (minst en promenad om dagen, det är bra för benen, huvudet och magen)
Juli: få besked om utbildning med ett positivt svar så klart
Augusti: flytta till kära Skåne och Malmö
September: älska min utbildning och stormtrivas i Malmö
Oktober: när det känns extra mörk och dystert ska jag ta långa promenader vid Öresund
November: börja planera julklappar
December: vara hemma i Katrineholm ett par veckor









































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar