torsdag 10 januari 2013

we built this city.

Blev överbjuden på bosnisk afton hos familjen Zgog/Carlsson. Som jag har tjatat om det så länge jag känt Zana (dvs. typ 11 år), och äntligen tog hon tag i saken. Med otroligt bra bosnisk musik i bakgrunden och ett fint dukat bord så satte vi oss för att äta.. Förlåt mig nu för att jag inte minns namnen på de rätterna jag blev bjuden på men det var i alla fall en soppa med lök, köttfärs, morötter och som typ deg i. Låter konstigt men sjuuuukt gott. Sen blev det några smördegsrullar med köttfärs och potatis i, tillsammans med paprika och surkål, också stört gott. Sist men inte minst dessert, äpple kokt i sockerlag med grädde och hasselnötter. Mumma! Kunde inte blivit bättre faktiskt.
Och kvällen till ära tog jag mitt förnuft till fånga och promenerade dit och hem. På vägen hem var det snöstorm som pricken över i:et. Men skönt ändå faktiskt..








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar