onsdag 17 december 2014

141217.

Om en vecka är det julafton. Vid den här tiden antar jag att jag sitter hemma hos mammas kusin Kristin uppe i Rättvik. Blickar ut över Siljan och bergen långt bort. Äter god julmat och har julklappsutdelning med mamma, pappa, August, Louise, Peder, Elisabet, Kalle, Erika och Sofia.

Om två veckor är det nyårsafton. Vid den här tiden sitter jag och äter nyårsmat och dricker bubbel någonstans på Östersjön påväg mot Tallinn. Är tillsammans med mina fina vänner Lovisa och Ida, plus cirka tio personer till. Ett bättre avslut på 2014 kan jag inte få. (Om det inte gungar för mycket på havet!)

Idag har jag jobbat och haft en trevligt lunch med min kusin. Bytte lite julklappar också, inte fy skam!
Sen var jag förbi kontoret också. Där fick jag också en julklapp (en Georg Jensen skål) och dessutom kollade jag läget med sommarjobb.. Och det ska nog fixa sig! Är ute i lite godare tid än i våras!

1 kommentar: