onsdag 4 februari 2015

150204.

Det är många som frågat mig idag hur det är med knät och så vidare och nästan häpnar över att jag ändå är så positiv. Men det är ju såklart inget att gräva ner sig för. Dessutom fick jag ord och inga visor om att mitt motto "Det finns inga problem, bara lösningar" inte stämmer. Då blev jag på riktigt irriterad, och det blir jag sällan! Jag tror på och lever efter det och det är det enda som räknas!

Hade annars en rolig föreläsning idag. Den första i straffrätt!
Föreläsaren vi har är riktigt skön i huvudet, och kunnig såklart. Han är en rätt beige man i 50-60 års åldern med en väldigt rå humor! Här är några av de roliga fraserna han använde.. Precis min typ av humor!
"Go fuck a duck!"
"Shit happens!"
"Köpte råttgift häromdagen, då sa jag till henne i kassan: detta är istället för skilsmässa.."
"Det bästa med att bli gammal är att se sina fiender dö utan att behöva ingripa!"
Vi har honom imorgon och på fredag också - tummen upp på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar