måndag 9 november 2015

151109.

Ska alldeles strax börja jobba, sitter i själva verket vid familjens köksbord i väntan på att de ska komma hem. Så jag fördriver tiden med att googla runt lite. Kom fram till en artikel om att börja säga nej till saker och ting. Jag är en sann Ja-sägare! Jag har oerhört svårt att säga nej till saker oavsett vad det kan vara vilket i alla lägen inte är jättebra för då har jag oftast några bollar för mycket i luften. Men! Förra veckan sa jag faktiskt nej, till en inte alls egentligen så jobbig och besvärlig sak. Det kändes först jättekonstigt men sen kände jag att "jag vill eller har inte tid att engagera mig i detta och jag tycker inte jag behöver förklara mig mer". Såhär i efterhand känns det skitbra - nu är det bara spännande om den här saken blir av även fast jag inte drar i något!? I mitten av december får jag se det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar