torsdag 21 januari 2016

160121.

Efter bara två dagar på praktiken känns det SÅ rätt att vara just där! Innan jag kom dit kändes skolkurator lite tråkigt och jag var missnöjd som inte fick mitt första val inom utredning, men oj så fel jag hade! Det är ju något likt detta jag alltid velat göra och vad som har känts som mitt kall i livet.. Utan att jag förens nu förstått det! Det måste betyda att jag passar in då mina handledare redan (efter 14 timmars praktik) har bekräftat att mitt sätt att vara och agera passar in i skolmiljön, samt att de märker att jag är van att röra mig i skolans värld, och att jag redan idag fått höra att jag inom en snar framtid kan börja ha egna samtal med eleverna!
Dessutom har jag redan nu insett vilken fantastisk och enkel uppväxt jag haft, mycket tack vare mina föräldrar. Jag har insett att jag med min starka självkänsla och personlighet ska och vill hjälpa de som inte är lika lyckligt lottade, både på praktiken och även utanför. Jag har kapaciteten och viljan till det! Kan och får jag lyfta andra som behöver det så gör jag det utan tvekan och starkare blir jag själv för varje gång! 
Har dessutom märkt att flera olika personer öppnat upp sig till mig under de senaste, kanske två åren, med olika bekymmer och saker i bagaget. Jag vet inte om jag utåt sett verkar vara en person som det är lätt att prata med, eller om det av en slump blivit så.. Oavsett skäl så är ja tacksam för att få vara den personen som folk öppnar upp sig till, det betyder oerhört mycket och som jag skrev så blir jag själv starkare varje gång någon väljer att anförtro sig till mig! Förstå vilken egoboost jag får varje gång!
Jag har de senaste åren växt otroligt mycket som person. Från att ha varit lite mer egoistiskt lagd och kört mitt eget race utan att se till hur andra känt och haft det så känner jag mig idag mån om att alla omkring mig ska må bra först - för jag mår tillräckligt bra som det är även de dagar jag har dippar i humöret! Men utan att själv glömma mitt eget välmående såklart!
Så, tack mamma och pappa för att ni gjort mig till en oerhört stark individ och för att mitt kall i livet verkar vara att hjälpa andra som har det lite svårare än jag! ❤️

Fick den här söta snapchaten av mamma igår inför första dagen! Haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar