tisdag 1 februari 2011

love is all around.

Jag fick en otrolig impuls att hedra mina närmsta vänner helt plötsligt.

Ida - Jag trodde aldrig jag skulle hitta en vän som betyder lika mycket för mig som Ida. Vi har gjort så mycket roligt tillsammans och kan urarta på bara ett sätt vi kan urarta vilket jag gillar starkt. Det är med Ida jag gör de flesta roliga grejerna jag gör nu för tiden och jag trivs väldigt bra med det. Ser mycket fram emot den kommande våren och sommaren tillsammans med Ida, jag tvivlar inte på att den blir annat än skitbra.
Miche - Miche kan jag lita på i alla lägen och jag känner att jag vill dela med mig av allting med henne när jag behöver det. Vi hade en sån bra tid försommaren 2009 då vi drog på roadtrip ner mot Skåne och Danmark, det var rent ut sagt helt underbart och lätt värt att göra om. Min vänskap med Miche känns alltid stabil och trygg.
Lovisa - Lovisa är den av det här gänget jag trots allt känt längst även fast vår vänskap tagit ordentlig fart från i somras. Vi växte upp tillsammans då våra föräldrar umgicks i ett stort gäng med många barn. Den tiden betyder mycket för mig men nutiden med Lovisa betyder lite mer. Hon har sedan sommaren tagit platsen som en av mina absolut bästa vänner, som nästan känns som en syster, som jag känner att jag kan dela allt med.
Emelie - Emelie är en sån vän som man vet finns där när som helst även fast man inte träffas allt för ofta. Vi har alltid haft varandra genom vått och torrt och genomlidit och njutit av många saker tillsammans. Vi är rätt lika som personer och det känns aldrig konstigt med henne. Ibland saknar man närheten till henne alldeles för mycket.
Julia - Min nyaste närmsta vän kan man väl säga. Vi hjälpte varandra att genomlida halvåret som anställda på samma jobb. Det var dom dagar man jobbade tillsammans med henne som var roliga och det var dom som fick en att orka vidare. Hon har varit en stor stöttepelare genom mina svårare stunder och det är jag enormt tacksam över. Våra promenader där man kan prata ut om allt mellan himmel och jord står högt i kurs. Hon är en person man verkligen kan lita på. Julia är en så otrpligt klok människa.
Pontus - Min absolut närmsta killkompis sen många år tillbaka. Vi har följts åt sen de tidigare tonåren och gick tillsammans på gymnasiet. Vi är nog ganska lika som personer och jag vet att han kommer ställa upp för mig om jag behöver det.

Sen finns det ett par människor som jag gärna hade skrivit hit som liksom har tappat sin roll, sorgligt nog. Dom finns iallafall i mitt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar