söndag 27 februari 2011

we will we will rock you.

Såg denna status på facebook:
Vem hade du varit om du haft ditt andranamn som förnamn, det efternamn din mamma hade som ogift och arbetat med det drömyrke du hade som barn?

Min mamma har svarat på det och hon skrev Kristina Silje flygvärdinna. Så annorlunda det känns mot vad hon heter och gör.. Konsigt att tänka så men det var faktiskt lite roligt.
Jag hade fått svara Maria Malmnäs polis.
Jag har velat bli polis så länge jag kan minnas, med lite andra yrken där emellan och samtidigt.
Hade ju inte haft någonting emot att bli florist, hemmafru eller flygledare heller i och för sig men polis har alltid varit drömmen.
Och den drömmen ska bli verklighet!

Har spenderat kvällen at the Plantin place. Nu ska jag förbereda morgondagens tvättid och möjligtvis plocka lite här hemma. Det är ett ordnat kaos som ska bli ordnad ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar