torsdag 5 maj 2011

i'm sick and tired of always being sick and tired.

Världen, jag lever.
Det blev en lång dag idag, även fast den inte började bra alls.

Åkte till jobbet som vanligt, hann vara där i endast tjugo minuter innan jag var tvungen att åka hem igen.. Vad är orsaken? MIGRÄN.
Jag avskyr migrän, och allt som har med migrän att göra.
Migrän är någonting man måste leva med, det går inte att bota, bara lindra. Jag ska när jag får lite mer stabil ekonomi skänka en del av min inkomst varje månad till forskning om hjärnan för att i framtiden kunna bota migrän och ta reda på varför man får anfallen.

När jag ändå var hemma tänkte jag att jag vilar en stund sen ringer jag vårdcentralen för det jättejobbiga locket i vänster öra (känns som om man fått vatten i örat och inte får ut det). Fick en tid hos en öronläkare och var där klockan två.
Han var jättebra och kunde luska ut problemet med mikroskop. Det är nämligen så att min trumhinna är insugen in i örat för att trycket innanför är fel. Så nu fick jag medicin som jag ska äta i två veckor för det och jag måste börja tryckutjämna 30 gånger (!) per dag i 15 dagar. Har locket inte släppt då kommer jag skickas på remiss till öron-näsa-hals på sjukhuset och man får helt enkelt spränga nåt i örat så trycket blir normalt.. Och dit vill jag inte, för ingreppet lät att vara allt utom som en dans på rosor. Så här ska tryckutjämnas, som jag aldrig kunnat eller velat göra eftersom jag tycker det är så sjukt obehagligt och här ska tas specialnässpray och slemlösande tabletter.. Men, jag får lida mig igenom detta.

Nu ska jag i alla fall lägga huvudet på kudden och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar