söndag 24 juni 2012

we will never back down.

Jag och Emma har gjort en deal, eller vad man nu kan kalla det.. Vi ska iallafall, tillsammans (med många mil emellan) börja med lchf den 1 juli och öka vår träning. Det är skönt att ha någon att jobba emot eller med. Kör man helt ensam kan det bli otroligt svårt att fortsätta kämpa när orken och viljan tryter. Nu gäller det liksom att inte bara sig själv besviken utan även någon annan. Perfekt.
Har börjat tänka redan nu på vad jag äter, börjat tvinga mig själv ut på promenader (som för tillfället är skittråkigt). Har laddat ner en app som visar på olika matvarors kolhydrater. Det är lättare då att snabbt kolla upp vad man kan äta eller vad man ska undvika. Annars är det ju svårt. Tips till dig Emma, ladda ner den, den heter "näringsguide" på appstore.

Annars så har jag varit nyttig här hemma idag. Dammsugit, lagat mat (frusit in köttfärssås som inte innehåller särskilt många kolhydrater) och tvättat.

Imorgon väntar jobb igen. Börjar inte förens 13:30 så jag ska försöka klämma in en promenad på förmiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar