tisdag 14 januari 2014

140113.

Jag har helt klart vänt på dygnet. Klockan är snart halv två och jag ligger här pigg som en mört. Hade det inte varit för att jag ska hoppa in och jobba på Heimstaden 8-16:30 så hade det inte varit några problem.. Men, här ligger jag som sagt och räknar timmar.
Men, ingen idé att grubbla för mycket på det, upp och dit kommer jag ju och jobba till 16:30 lär jag göra. Ta tjuren vid hornen. Dessutom är det lika bra att försöka vända tillbaka dygnet!

Allt börjar mer eller mindre falla på plats nu inför flytten. Om en vecka har jag gått första dagen i skolan. Overkligt i nuläget.
Det har varit mycket att greja med kan jag säga - det är inte bara att flytta.
Tömma lägenheten, sälja grejer, fixa praktiska grejer som ringa försäkringsbolag, avsluta olika abonnemang, avboka tider, boka nya tider, beställa litteratur, träffa folk osv..
Det jag har kvar nu är att:
- adressändra
- skaffa nytt pass eftersom jag flyttar till Skåne (skämtåsido, det går ut om ett par veckor)
- en sväng till vårdcentralen pga min hy i ansiktet
- träffa några nära och kära
- träna sista volleybollträningen och bjuda på något gott
- sälja sista saken från lägenheten

Så.. Spelade sista matchen med KVK igår. Gick inge vidare, förlust med 3-0. Men det var faktiskt en otroligt jämn match, och jag gjorde nog den bästa räddningen/uppoffringen jag gjort på en volleybollplan.. Den är jag nöjd över. Däremot insåg jag att jag inte fick blocka en enda gång igår. Tråkigt, eftersom jag älskar att blocka..

Nej. Jag måste försöka sova. Nu har klockan till och med passerat halv två. Gasch..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar