torsdag 23 juni 2011

it's right there in front of me.

Ibland kan det löna sig att jobba på Heimstaden och rensa vindar och källare. Tre dagar av 9 har jag hittat saker jag vill ha. Förra veckan hittade jag ett sidobord, igår en olivoljaplåtburk och idag stora bokstäver i L och E. Bordet och bokstäverna har jag precis målat vita och olivoljaplåtburken har fått blivit kruka åt ett olivträd. Jag är dönöjd.

Midsommar, ja, överskattat som vanligt men ändå trevligt på något sätt. Jag och August åker ut till min fasters sommarstuga imorgon under dagen och firar lite med kusiner och kusinbarn där. På kvällen ska jag och Jenny ha brakmiddag här hemma och en hel del alkohol, dessutom ska vi göra som man ska göra på midsommar - plocka sju sorters blommor och lägga under kudden.
Jag tror på en bra lagom midsommar.

Olivträd i olivoljaplåtburk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar