tisdag 6 oktober 2015

151006.

Ja, då sitter jag i fåtöljen hemma hos mamma och pappa. Mamma har precis gått och lagt, men vi har tittat på tv och druckit lite rödvin efter att hon hämtade mig från tåget vid åtta.. Pappa ligger och snörvlar och hostar i sängen!
Tänker bara skriva ut nu varför jag är här väldigt spontant och inte kvar i Malmö..
Jag hade egentligen helt andra saker planerade den här veckan (åka till Skövde ons-sön) men imorse hade jag fått ett meddelande som jag inte hoppades att jag skulle få som innebar att jag inte kommer åka något mer till Skövde. Ja, tror inte jag behöver skriva mer utförligt! Så kan livet vara och det är för stunden såklart väldigt jobbigt, dock har jag känt en sådan magkänsla ett tag vilket visade sig stämma. (Det är, så vitt jag vet, ingen annan person inblandad, det ska sägas för att inte få P att verka vara en douche, han har ändå gjort detta helt okej)!
Men man blir starkare för varje gång jobbiga saker händer och det känner jag absolut att jag blivit sedan det också hände i somras! Försöker tänka och se positivt på allt, och det har funkat förvånansvärt bra nu!
Ringde iallafall mamma imorse och hon sa direkt "Åk hem istället, jag tittar på tågbiljetter direkt". Sagt och gjort!
Så nu ska jag umgås med nära och kära här till söndag istället! Sen tar jag nya friska tag i mitt kära Malmö!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar