fredag 23 oktober 2015

151023.

Nej! Lägg ner det här nu.. Den här vågen av fruktansvärt efterapande och terror är nog inte över än dock!
Blir mer realistiskt när man själv har en koppling till saker. Även fast gårdagens dåd är mer än fruktansvärt och tragiskt. Tragiskt att en enstöring, 21-årig man vars omgivning kallat för lugn, tystlåten och snäll, mått så psykiskt dåligt att han får för sig att utföra ett terrordåd mot helt oskyldiga människor.
Efter att ha läst psykologi och lite psykiatri på högskolan har jag en annan uppfattning än vad jag hade tidigare om förövaren. Han skulle ha fått hjälp i ett mycket mycket tidigare skede. Vi måste börja jobba från grunden Sverige, starta tidigare med att se de riskfaktorer som finns runt dessa personer som utför hemskheter oavsett vad det handlar om. Vi måste hjälpa varandra och uppmärksamma varningstecken!
Lider såklart med alla inblandade men när jag såg rubriken på bilden under från Aftonbladet började jag tänka på August, min lillebror, som också är elevassistent i skolan (som killen som gav sitt eget liv för att rädda andra igår) hemma i Katrineholm... Händelsen skedde dock på en annan skola än den August jobbar på, men usch..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar