fredag 16 oktober 2015

151016.

Idag har jag, av två av mina närmsta vänner (oberoende av varandra) här i Malmö, fått frågan "Du verkar låg, är det nåt som har hänt?"
Jag har inte ens reflekterat över det förens de tog upp det och när jag tänkte efter, eller snarare kände efter, så har de nog rätt i att jag är lite låg. Den annars sprudlande Anna som är full av positiv energi har nog gått in i någon slags höstdvala... Helt enkelt någon variant av höstdepression om jag får diagnostisera mig själv.
Jag som till exempel brukar älska att gå långa promenader drar hellre täcket över huvudet så fort jag har möjlighet och sover.
Jag brukar tycka det är jättekul att laga mat och fixa hemma, nu har jag istället bara ett sug för sötsaker eller snabba kolhydrater.
Jag brukar lyssna på musik när jag åker buss eller cyklar, nu sitter jag och tittar ut i tomma intet och tankarna är helt blanka.
Jag brukar vara motiverad att lära mig saker i skolan på föreläsningar (framför allt nu när en ny delkurs börjat) men nu åker jag hem och lägger mig.
Dessutom fryser jag 24-7! Inte så ovanligt kanske, men nu är det extremt så att det blir obehagligt och det enda jag tänker på är när jag får krypa ner i sängen och under täcket..
Jag har i stort sätt inte lust med någonting samtidigt som jag vill göra saker hela tiden för att inte deppa.

Well well, bara att ta mig igenom detta som jag gör der allt annat! Nemas problemas! (Läs det sista med en entusiastisk nedstämd ton istället för min vanliga entusiastiska peppande..)

Mitt hår blev dock sjukt mjukt och lent efter dagens behandling! Plus! Dessutom var fonduekvällen med Evelina, Diana och Dianas tre vänner på besök väldigt mysig och god!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar