söndag 14 september 2014

140914.

Fullspäckad helg kan man lugnt säga!
Fredags var jag och basgruppen i skolan på fältstudiebesök på MAS akutmottagning. Så otroligt häftigt! Även fast man kommer till akuten med jobbiga saker måste jag säga att vårt besök där gjorde mig positiv och glad. Jag såg hur bra akuten tar hand om patienterna, både genom teknologi och genom de kunniga personerna som jobbar där. Lite läskigt var det att senare på kvällen rapporterade kvällstidningarna om ett misstänkt fall av ebola hade kommit in på MAS samtidigt som vi var där ungefär. Det visade sig ju sen vara falsklarm som tur är.
Efter besöket åt vi i gruppen lunch på en thaihak på Triangeln. Supertrevligt att lära känna de tre, för mig, nya förmågorna i gruppen - Linéa, Felicia och Hassan. Urgoa allihopa!

På kvällen i fredags var det träningsmatch i Lund. Det var riktigt roligt att få ett bra motstånd för att kunna se vad vi ska träna mer på osv.
Sen gasade jag direkt hem för vinkväll ute på stan med Rebecka och Kerstin. Efter tre glas rödvin trampade jag hemåt.

Hela dagen igår umgicks jag med guddotter Emma. Och idag skjutsade jag hem henne efter en snabbtur till IKEA.

Ikväll blir det tjejkväll hos Camilla tillsammans med Ida mfl. Lite käk och kanske valvaka. Ska bli riktigt trevligt!

Men nu ska jag plugga lite!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar