måndag 15 september 2014

140915.

Efter att ha sovit riktigt dåligt inatt så har jag hunnit smälta och ta in valresultatet.. Det känns på något vis som när ett förhållande tar slut (om än lite mildare). Jag är så glad över att ha varit politisk aktiv i två av de åtta åren som de borgliga har haft regeringsmakten. Jag har i och med detta haft privilegiet att få träffa så många fantastiska och intellektuella människor, och inte minst har jag fått träffa och lära mig massor av de olika ministrar och riksdagsmän vi haft.
Att Fredrik Reinfeldt och Anders Borg mfl nu lämnar över stafettpinnen till de rödgröna efter att ha ordnat upp en himla massa frågor i Sverige och ute i världen svider i hjärtat, det hymlar jag inte med. 
I gårdagens val fanns inga vinnare dock, om man inte sympatiserar med Sverigedemokraterna. Jag är ledsen, uppgiven, chockad och besviken. Men jag tar med mig alla positiva stunder som varit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar