lördag 9 juli 2011

do you know what makes me happy?

Sitter med solen i ryggen hemma på mamma och pappas altan, har precis fått mat och mormors nybakta bullar. Kan knappast bli bättre.
Jag kom på att på min semester som börjar v. 31 så ska jag och hon upp till Rättvik en vecka. Jag började fundera ut saker vi ska göra såsom att åka till Nusnäs (dalahästtillverkningen) besöka vår släktning Kristins fäbod mellan Rättvik och Falun, Zornmuséet i Mora, kolla V75 på Rättviks travbana med mera. Kollade på dalhallas hemsida om det fanns någon rolig konsert att kolla på och det gjorde det den 5 augusti, alltså på fredagen den veckan. Då spelar Salem al Fakir, September och Oskar Linnros. Klart som fasen jag vill gå på det.. Och inte kan jag kanske ta med min 93 åriga gamla mormor. Så jag ringde Hanna, och vi bestämde att hon ska gasa upp till oss i Rättvik direkt efter hon slutar jobba. Så konsert blir det, bokat och klart.
Fasen så roligt, och gud vad nöjd jag blev.

Nu ska jag alldeles strax lämna solen på altanen och bege mig ner på stan och träffa upp Miche. Käk och utgång står på schemat för kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar