söndag 25 mars 2012

i've got nothing to loose.


Den här helgen har känts extra lång.
Fredagen bjöd på mat hos mamma och pappa. Grillpremiär med fläsk- och oxfilé. Mumma.
Slängde in ett par maskiner tvätt och tog med mamma hem hit en sväng. Hon ställde upp och diskade, för evigt tacksam!
Lite senare kom Julia och Zana hit för att dricka mousserande och äta ost och kex. En riktigt mysig och lyckad kväll.

Gårdagen bjöd på utbildning i idrottsskador och hlr. Kan numera titulera mig hlr-utbildare och kvalificerad kunskap i hur man använder en hjärtstartare då någon fått hjärtstopp.
Det känns otroligt bra att veta att man kan rädda liv. Åtminstone HUR man räddar ett liv.

Efter det blev det en snabbfika på stan innan jag var tvungen att kasta mig iväg till Linköping för kvällens stundande 70-talsparty hemma hos Emma och på Kårallen på universitetet.
Det var en jättelyckad kväll även fast jag föredrar partyn utan teaman, ja jag är en torris. Men som sagt, den här kvällen fick högsta betyg.

Imorse vaknade jag upp i Emmas minisoffa och vi gjorde våfflor.
Åkte sen iväg till Finspång för att träffa Daniela, Emil och lilla söta Melvin. Vi tog en promenad i det fina vädret och åt hennes extremt goda kladdkaka på deras tomt.

Direkt hem i full fart därifrån till Duveholmshallen för att se semi nr 1 mellan KVK och Lindesberg. Jag hade tippat rätt - vinst till Linde (tyvärr).

Efter det blev det myskväll med tacos här hemma hos mig med V-S MUF. Mycket mycket trevligt.. Sånt ska vi verkligen göra oftare mina vänner..

Nu ligger jag här och kan äntligen ta det lilla lugna efter en aktiv helg så att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar