onsdag 21 mars 2012

touch by touch.

Jag lyckades värva min första nya medlem till MUF idag. Min bror tog äntligen steget och jag är överlycklig.

I övrigt har det varit en varm och skön dag. Jobbade ett par timmar ute i solskenet. Gungade tillsammans med några barn idag, för första gången på evigheter verkligen. Man kan nog inte räkna åren på mina fingrar. Det verkligen pirrade i magen av höjden och farten. Något jag borde göra oftare.

Efter jobbet sprang jag över till Annika och fick välbehövlig massage. Jag är helt för mer massage åt folket. Läste en artikel på Aftonbladet idag där dom tar upp fem punkter om varför alla BEHÖVER massage. Jag går varannan vecka.

1 Lindrar smärta

Forskning har visat att massage kan reducera smärta och stelhet i leder. Den smärtlindrande och uppmjukande effekten kan hålla i sig i flera veckor efter en behandling.

2 Avkopplande

Det är vetenskapligt belagt att massage är ett effektivt sätt att få kroppen och hjärnan att komma ned i varv. Massage är stress-reducerande och rejält avslappnande.

3 Håller dig frisk

Massage hjälper dig på flera sätt att blir mer motståndskraftig mot infektioner. Det sätter fart på blodcirkulationen i lymfsystemet, en viktig del i kroppens försvar mot infektioner. Dessutom gör den dig avslappnad så att kroppen lättare kan återhämta sig.

4 Det är skönt

Att bli berörd av en annan person frisätter kroppens eget lugn och ro-hormon oxytocin. Det känns varmt, lugnt och riktigt gott i hela kroppen.

5 Du blir trevligare

Flera studier har kunnat visa att personer som fått massage känner sig mer nöjda med tillvaron efter en behandling. Är man nöjd är man mer benägen att bete sig trevligt mot sin omgivning, åtminstone ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar