söndag 1 januari 2012

end summary.

2011 startade sina timmar i metropolen och min hemstad i ett halvt års tid, Linköping. Där tillsammans med massa trevligt volleybollfolk. Det kommer absolut vara ett minnesvärt nyår.

Året startade också med att jag och Joel drog igång Katrineholms VKs nya hemsida som har fått otroligt mycket positiv feedback under året. Vilket verkligen värmer i hjärtat.

Jag fick även ett långtidsvick som gympalärare på Strångsjö skola och är kvar där än idag. Inte som gympalärare utan nu som tillsvidareanställd på fritids och däremellan hann jag också med att vara elevassistent. Jag är väldigt väldigt glad över mitt jobb och mina kollegor, och inte tala om att fått mött alla fantastiska elever och barn. Strångsjö skola kommer för alltid ha en betydelsefull plats i mitt hjärta.

I slutet av Januari fick jag äntligen avnjuta min och Thomas Ormen Lindgrens golfvinst och jag, pappa och familjen Lindgren drog till Fuerte Ventura en vecka. Två dagars golfande blev det för mig sen satte skoskav stopp för mig, men solen och poolen lockade riktigt bra den med.

Självklart sökte jag även till polishögskolan men fick dessvärre, med mycket gråt, tacka nej till fystesterna eftersom jag blev väldigt sjuk och låg i hög feber i över en vecka, vilket gjorde att all ork försvann som jag tränat upp. Det var en pers. Men nya chanser kommer.

I maj var det dags att åka till Spanien igen, till Mallorca närmare bestämt. Dagen innan planet skulle lyfta mot en skön semester fick jag ett samtal från mamma som jag inte tror någon vill få. ”Pappa har ont i bröstet du måste köra honom till akuten.” Innan jag hann komma hem till dom hade hon ringt ambulans och kvällen avslutades på akuten där vi kunde konstatera att pappa fått en hjärtinfarkt. Det var otroligt jobbigt att bestämma sig för att åka till Mallorca eller ej men alla kom fram tillsammans om att åka, pappa var trots allt ”okej” och i goda händer.

Väl hemma igen var det dags att förbereda för Augusts student. Jag och mamma fixade och donade med hjälp av nära och kära då pappa fått restriktioner att vila och inte bära saker. Det ordnade sig fint och vi fick en fantastisk dag tillsammans alla som var delaktiga. Och August blev helt plöstligt vuxen.

Sommaren bestod av jobb på Heimstaden och på Strångsjö och avslutades med en tripp till Rättvik där vi faktiskt tog tillfället i akt och turistade lite i närheten, vilket vi inte brukar göra eftersom vi haft stuga där sen urminnes tider.

Hösten drog in över oss och för en gångs skulle drog den förbi med en rasande fart. Jag blev uppringd en dag och blev erbjuden tjänsten på fritids i Strångsjö och det gjorde mig lugn och glad. Jobbet har självklart gått före det mesta och det gillar jag.

Jag fick också förfrågan om att dra igång och träna ett högstadielag i volleyboll som snabbt utvecklades till ett högstadie- och gymnasielag med massa tjejer som var intresserade. I nuläget är dom 20 starka och växer volleybollmässigt för var dag som går. Dessutom fick jag coachinghjälp av min kära vän Karin.

När hösten kändes alldeles för lång och trist bestämde jag och August oss för att ta en weekend någonstans i Europa, det stod mellan London, Paris och Barcelona. Tillslut bestämde vi oss för Barcelona, mitt tredje Spanienbesök för året, efter det var de enda stället vi inte besök och besöket var väl värt pengarna. Bara grejen att slippa frysa var toppen.

Följande helger spenderade jag på olika ställen i Sverige och besökt nära och kära. Det var liksom dags att lämna Katrineholm och se annat. Så måste säga att hösten avslutades bra.

Julen var lyckad på hemmaplan. Mys med mamma, pappa, August och mormor på julafton byttes ut mot fest på juldagen med Emelie framför allt. Hon har varit en saknad människa år 2011 men 2012 blir det andra bullar.

Och nyårsafton till sist. Jag söker formen för de polisfystester ja g ska genomgå den 11 januari. Därför spenderar jag en nykter nyårsafton med mormor. Vi äter middag och har mysigt. Sedan tjänar jag bra på att skjutsa runt på folk, istället för att behöva vakna upp pank och bakis idag.

Det var mitt gångna år i stort mina vänner. Hoppas på ett ännu bättre 2012!
God fortsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar