söndag 25 maj 2014

140525.

För det första! Grattis på mors dag mamma! (Presenten ansvarar August för så när eller om du får den har jag inget med att göra)..

För det andra - GLÖM INTE ATT RÖSTA IDAG!

För det tredje så börjar jag fundera mer och mer på om den här ihållande förkylningen faktiskt inte är förkylning utan gräspollenallergi. Jag börjar bli mer övertygad om det efter att ha läst vilka symptom man kan få på 1177. "När man har pollenallergi får man oftast en vattnig snuva omväxlande med att näsan blir igentäppt. Det är även vanligt att man nyser mycket och får klåda i näsan. Ofta får man också röda, kliande ögon som rinner och man kan även känna sig trött. Om allergin dessutom påverkar luftrören får man rethosta och andnöd, som brukar vara värst när man anstränger sig."
Allt här utom röda ögon skulle jag säga passar in på mig. Jag kanske ska ringa vårdcentralen imorgon och fråga?
Ska i alla fall testa med att ha fönsterna stängda här hemma idag och imorgon för att se om det blir någon skillnad..

Annars så väntar en pluggdag. Jag har kommit in i ett mood känns det som så då är det bara att gasa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar