torsdag 24 november 2011

where the action is.

Varför är jag aldrig där det händer?
Det har aldrig hänt något "spännande" i mitt liv. Som jag skrev för någon månad sedan var mitt livs mest spännande moment när jag fick lappa ett par bilar här utanför. På den nivån ligger det.
Jag och mamma var i alla fall på stan förut, vid halv sex skildes vi åt på torget för att jag skulle gå och möta upp Matilda på C&L. Ett par minuter senare smsar mamma och skriver "Nu missade du nåt. Jag såg polisen dra vapen på torget!"
Varför kan aldrig jag vara med om detta? Mamma har ju till och med sett ett värdetransportrån ske live. Jag måste helt enkelt börja röra mig ute bland folk mer, inte sitta här inne och häcka.

Whatever, imorgon åker jag ner till Sveriges maffiastad nummer 1, Malmö. Där om någonstans skulle man väl kunna vara med om något? Eller? Läser ju om skottlossningar där nere var och varannan dag.
Det ska i alla fall bli supertrevligt att först träffa min syssling Louise sen min kusin Carola och hennes familj Lasse, Hampus och min guddotter Emma.
Ska till och med bli mysigt att sätta sig på tåget och läsa, titta på film och slumra en stund imorgon och söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar