söndag 18 december 2011

nothing is impossible.

All denna vikthets som finns omkring oss dag ut och dag in på olika sätt har satt spår hos mig och gör varje dag. Det är inte så att jag mår speciellt psykiskt eller fysiskt dåligt över min vikt eller min kroppsform men det kan alltid bli en aning bättre. Det har dock alltid varit väldigt känsligt att prata vikt för mig men nu tänkte jag göra det, jag är bara den jag är och kan inte bli någon annan om jag inte själv tar tag i det.. Så nu har jag satt upp en målvikt som jag ska klara innan testerna i Falun. Den ligger på 73 kg. Vägde mig alldeles nyss och då stod vågen på 76,7. Kan säga att det är en bra bit ifrån vad jag låg på för bara en månad sen, då vägde jag mellan 81 och 82 kg. Jag har alltså sen en månad tillbaka tappat ungefär 4 kg, och jag tackar och älskar numera löpningen - det jag för bara ett par månader sedan avskydde och rent ut sagt hatade att göra.
Det är en så otrolig skillnad med löpningen från dag 1 till idag. Jag orkar, jag vill och jag ser stor skillnad. Detta gör mig nöjd och glad. Därför har jag också bestämt mig för att leva efter ett skapligt nytt viktknep i matväg. Det handlar om att, två dagar i veckan, helt och hållet skippa kolhydrater. Det låter inte alls lika svårt och krävande som alla andra viktknep som finns. Det här känns absolut mer som min grej och någonting som är möjligt. Jag har tänkt att köra onsdagar och torsdagar. Så ligger det till. Ingenting är omöjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar