onsdag 26 oktober 2011

oh my god.

Det är inte många gånger jag blir upprörd över debatter. Sitter och kollar på Kvällsöppet som handlar om hur mamma vs. pappa och vem som ska vara hemma och vara mamma- och pappalediga.. Ena sidan tycker att det ska vara helt lika mellan mamma och pappa och man ska dela på föräldrarmånader och hela tjohejsan, pappa ska amma, ah, you name it. Dom vill att staten ska bestämma vem som ska vara hemma med barnet när. Den andra sidan håller jag med. Dom ser den här tiden lite mer som att föräldrarna får välja själva men ser en fördel i att mamman är hemma större delen av tiden av fler anledningar.
Jag blir nästintill upprörd över hur de andra kan sitta och säga saker och ting.
Nu har ju jag ingenting att göra med föräldrarledighet och dyl, men blir jag upprörd och engagerad så kan jag sitta här hemma i soffan och bli frustrerad och prata för mig själv.

Och förresten, vad i helvete är det för bisittare dom har i programmet? Det är ju ungefär samma sak som om Nalle Puh och Bamse sitter där, helt jävla orealistiska?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar