onsdag 5 oktober 2011

set fire to the rain.

Jag sitter och funderar över en grej jag har tänkt på ett tag men inte riktigt är hundra på om jag klarar eller vågar göra. Har läst på rätt ordentligt nu och insett att jag inte har många dagar på mig att ta tag i det, deadline är 15 okt. Annars får jag vänta till i vår.
Innan det datumet måste jag fixa en fysisk grej som jag är otroligt osäker på om jag skulle klara av, mest för att jag inte riktigt vet hur den går till. Fysiskt och med en liten bit jävlarenamma så skulle jag säkert klara det.
Allt detta handlar om en 2-årig utbildning med start i vår. Det känns lite som backup till mina polisdrömmar om dom inte går i lås nu i höst. Men som sagt, då är det bråttom och vet inte om det är möjligt att hinna. Men det vore både spännande och något jag skulle brinna för.
Nu var jag lite fyndig.. "Brinna för".. Det handlar alltså om en utbildning till brandman.
Om jag inte söker detta kan jag annars tänka mig att inom kommunen söka till en snabbutbildning för att bli deltidsbrandman. Den utbildningen är ungefär 4 månader, om jag förstått det rätt..
Ja, what ever. Jag får sova på saken. Om jag vet vad jag vill imorgon tar jag tag i det ordentligt då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar